Sodexo

Kokonaispalveluratkaisut, ravintolapalvelut, siivouspalvelut, kiinteistöpalvelut, aula-, kokous- ja tapahtumapalvelut

Asiakkaat ovat tyytyväisiä Sodexon hoitamiin palveluihin

3.12.2013

Toteutamme vuosittain asiakastyytyväisyystutkimuksen jokaisessa Sodexon toimipaikassa. Syyskuun puolivälissä vuorossa olivat henkilöstöravintolat, joissa 12 968 asiakasta kertoi meille mitä mieltä he ovat hoitamistamme palveluista. Kaksi kolmesta saadusta vastauksesta annettiin ympäristöystävällisesti sähköisiä kanavia pitkin. Asiakaskyselyllä selvitämme tyytyväisyyden kaikkiin toimipaikalla tarjottaviin Sodexon hoitamiin palveluihin eli ruokailupalveluihin sekä siivous-, aula-, puhelinvaihde-, postitus- ja kiinteistöpalveluihin.

Ravintolapalveluissa arvostetaan hyvää palvelua ja miellyttävää ruokailuhetkeä

Suurin osa ruokailija-asiakkaistamme on joko tyytyväisiä tai erittäin tyytyväisiä toimipaikan ravintolaan. Vajaa kolmannes kokee, että ravintolan toiminta on viimeisen vuoden aikana jopa parantunut. Erityisen tyytyväisiä asiakkaamme ovat henkilökuntamme ystävällisyyteen ja kykyyn vastata kysymyksiin, leipävalikoiman tuoreuteen ja monipuolisuuteen, ruokien esillelaittoon ja tarjoilulämpötilaan sekä annoskokoon.

Tämän vuoden kyselyssä kartoitimme lisäksi asiakkaidemme tarpeita ja odotuksia. Tulosten perusteella asiakkaamme arvostavat etenkin laadukasta ruokailukokemusta ja mahdollisuutta rentoutua miellyttävässä ja viihtyisässä ympäristössä.

- Olemme tehneet aktiivista kehitystyötä, jotta lounastauko ravintolassamme ravitsisi kaikkia aisteja. Olemmekin erittäin tyytyväisiä, että kehitystyömme on huomioitu mm. Kauppalehden artikkelissa Fiinimpi työmaaruokala, 23.9.2013. Toimipaikkojen erilaisuus haastaa meidät positiivisella tavalla mukauttamaan palvelujamme monenlaisiin tarpeisiin, kertoo konseptipäällikkö Kirsi Asposalo.

Kokonaispalveluita arvostetaan

Jos ruokailija-asiakkaamme ovat tyytyväisiä meihin, niin toimitilapalveluissa tyytyväisyys on sitäkin korkeampi.

- Erityisesti meitä ilahduttaa, että 97 % asiakkaistamme sanoo olevansa tyytyväisiä tai erittäin tyytyväisiä hoitamiimme aula-, puhelinvaihde-, postitus- ja kiinteistöpalveluihin. Tämä tukee sitä, että valitsemamme kokonaispalvelustrategia on oikea, sanoo Sodexo Suomen maajohtaja Bianca Brink.

Kaikkien vastanneiden kesken arvoimme 50 euron lahjakortteja Sodexon ravintoloihin. Onnittelut voittaneille eli Päiville, Mikolle, Riitta-Leenalle, Mikalle, Eijalle, Tiinalle, Sandralle, Teemulle, Jutalle ja Petrille!

Lisätietoa:

Riina Loikkanen
tutkimuspäällikkö
riina.loikkanen@sodexo.com 
050 361 8952