Azita Shariati on Sodexon Pohjoismaiden uusi johtaja

6.7.2017

Tukholma, 6. heinäkuuta 2017

Azita Shariati on nimitetty Sodexo Nordicsin uudeksi johtajaksi 1. syyskuuta 2017 alkaen. Henkilövalinnan tavoitteena on vahvistaa entisestään Sodexon asemaa Pohjoismaiden markkinoilla. Shariati jatkaa uuden roolinsa ohella myös Ruotsin Sodexon toimitusjohtajana.

Sodexon tiedote Azita Sander

Sodexo Nordicsin väistyvän johtajan Sander Graftin kolme ja puolivuotisen kauden aikana Sodexo siirtyi kohti uutta asiakaslähtöistä organisaatiorakennetta. Corporate Services -segmentin toimitusjohtajana jatkava Graft keskittyy jatkossa kasvattamaan Sodexon roolia Pohjoismaissa ja Benelux-maissa, sekä hyödyntämään nykyisiä ja tulevia globaalin liiketoiminnan mahdollisuuksia.

Azita Shariatin tavoitteena on vahvistaa Sodexon asemaa ja jatkaa kestävien suhteiden kehittämistä Sodexon sidosryhmien kanssa yhdessä Ruotsin, Suomen, Norjan ja Tanskan tiimien voimin.

”Olen iloinen siitä, että Azita Shariatista tulee seuraajani. Monipuolisen kokemuksensa, taitojensa ja laajan verkostonsa ansiosta Azita soveltuu rooliin erinomaisesti. Olemme tehneet läheistä ja menestyksekästä yhteistyötä Pohjoismaiden markkinoilla, ja tätä yhteistyötä tulemme myös jatkamaan”, Sander Graft toteaa.

Yhteystiedot

Eva Kristensson, Head of Brand & Communication Sodexo Nordics
Puhelin: +46 8 5788 5963
E-posti: eva.kristensson@sodexo.com

Tietoja Sodexosta

Pierre Bellonin vuonna 1966 perustama Sodexo on maailman johtava elämänlaatua parantavien palvelujen tuottaja. Nämä palvelut kohentavat asiakkaidemme tehokkuutta niin yksilön kuin organisaationkin tasolla. Sodexo toimii 80 maassa ja palvelee päivittäin yli 75 miljoonaa asiakasta tarjoamalla ainutlaatuisen yhdistelmän asiakaan tiloissa toteutettavia palveluja, etuus- ja palkitsemispalveluja sekä henkilökohtaisia ja kotipalveluja.

Sodexon palveluvalikoimassa on yli 100 erilaista palvelua. Niiden sekä yli 50 vuoden kokemuksemme ansiosta voimme tarjota asiakkaillemme kokonaisvaltaisia palveluratkaisuja, jotka kattavat muun muassa vastaanotto-, turva-, huolto- ja siivouspalvelut, ravintolapalvelut, -tilat ja -laitteistonhoidon, lounaskortti-, lahjakortti- ja liikennekorttipalvelut työntekijöille sekä kotiavustus- ja aulapalvelut.

Sodexon menestys ja liiketoiminta perustuvat yhtiön itsenäisyyteen, kestävään liiketoimintamalliin ja kykyyn jatkuvasti kehittää henkilöstöään ja huolehtia yhtiön 425 000 työntekijän sitouttamisesta kautta maailman.

Konsernin tunnuslukuja (31.8.2016)

Konsernin liikevaihto 20,2 miljardia euroa
425 000 työntekijää
Maailman 19. suurin työnantaja
Toimii 80 maassa
Palvelee 75 miljoonaa asiakasta päivittäin