WasteLESS Week kannustaa jätteen vähentämiseen

7.9.2017
Sodexo järjestää toimipaikoissaan jälleen 11.–15.9.2017 WasteLESS Week -kampanjan, joka tähtää luonnonvarojen säästämiseen ja jätemäärän vähentämiseen. Jokavuotinen kampanja järjestetään syksyn aikana jo viidettä kertaa kaikissa Sodexo-maissa ympäri maailman.
 
WasteLESS Week -kampanjalla Sodexo kannustaa niin kuluttajia, asiakkaita kuin yrityksen työntekijöitäkin säästämään vettä, energiaa ja paperia sekä kiinnittämään huomiota ruokahävikin vähentämiseen. Käymme asiakasyritystemme kanssa viikon aikana tehostetusti läpi muun muassa jätteiden lajittelua, jätemääriä ja jäteastioiden riittävyyttä. WasteLESS-viikon aikana Sodexon asiakkaita muistutetaan myös esimerkiksi siitä, että ruokaa tulee ottaa vain sen verran kuin jaksaa syödä tai että vain yksi lautasliina riittää.

Sodexon kampanja on osa Hävikkiviikon kampanjointia. Hävikkiviikko on Kuluttaja-lehden järjestämä ruokahävikin hallintaan ja ruuan kunnioittamiseen liittyvä kansallinen kampanja.

– Pyrimme Sodexolla joka päivä yhdessä asiakkaidemme ja henkilöstömme kanssa vähentämään jätteen määrää ja luonnonvarojen kulutusta. WasteLESS Week on ennen kaikkea meidän tapamme kiittää asiakkaitamme yhteistyöstä ja näyttää, millaisia positiivisia vaikutuksia työllämme on saatu aikaan, QHSE-koordinaattori Sari Punkkinen sanoo.

– Sodexo-konserni on tehnyt yhteistyötä Maailman luonnonsäätiön (WWF) kanssa, jotta olemme voineet arvioida konsernin hiilidioksidipäästöjen määrää. Tavoitteenamme on vähentää päästöjä noin reilulla kolmanneksella, eli 34 prosentilla vuoteen 2025 mennessä, Punkkinen jatkaa.