Vietämme ravintoloissamme lokakuun alussa kansainvälistä kasvisruokapäivää ja marraskuun alussa maailman vegaanipäivää. Loka-marraskuussa tuemme tarjonnallamme myös lihattomaan lokakuuhun ja vegaanihaasteeseen osallistuvia asiakkaitamme.

Nämä tempaukset ovat hyvä tapa kokeilla vegeruokaa yhdessä. Kasvisruoan suosiminen on yksinkertainen tapa pienentää omaa hiilijalanjälkeä. Se on myös taatusti herkullisin tapa tehdä se. Ja helppoakin se on, jos tulet valmiiseen pöytään.

Tarjoamme ravintoloissamme täysipainoista ja maukasta kasvisruokaa, jossa käytämme vaihtelevia kasviproteiineja. Meillä kasvisruoka ei tarkoita sitä, että liha jätetään pois - tilalla on aina tuplasti makua. Tervetuloa testaamaan ja yllättymään!

Myös kotona on helppo syödä vegepainotteisemmin. Tässä muutama vinkki:

  1. Koeta vähentää. Korvaa vaikka osa aterian lihasta kasviksilla. Jauhelihakastikkeen joukkoon sopii porkkana ja lihapataan juurekset.
  2. Kokeile uutuuksia. Nykyään kaupoissa on valtava määrä erilaisia kasvisproteiineja. Oletko jo testannut Boltsin ja Murun?
  3. Inspiroidu. Hyviä vegereseptejä voi metsästää vaikkapa Vegaanihaasteen tai Chocochilin sivuilta.