Sodexon Pohjoismaiden toiminnoille kolme sertifikaattia

5.9.2018

Maailmanlaajuisesti toimiva sertifiointiyritys Intertek on myöntänyt Sodexon Pohjoismaiden toiminnoille laatu-, työterveys ja –turvallisuus- sekä ympäristösertifikaatit. Ne kattavat Sodexon koko liiketoiminnan ja kaikki toimipaikat Suomessa, Ruotsissa, Norjassa sekä Tanskassa, ja vahvistavat yrityksen toiminnan laatua, kestävää kehitystä ja turvallisuutta. Kolmen johtamisjärjestelmän sertifikaattiyhdistelmä, joka kattaa kaikki Pohjoismaat, on Sodexon toimialalla ainutlaatuinen.

Vuoden alussa käynnistetyn sertifiointiprosessin aikana Intertek auditoi Sodexon toiminnot kaikissa Pohjoismaissa, minkä jälkeen yritykselle myönnettiin sertifikaatit koskien laadunhallintaa (ISO 9001), työterveys- ja työturvallisuusjohtamista (OHSAS18001) sekä ympäristöjohtamista (ISO 14001).

Sertifikaatit vastaanotti Peter Mellin, Sodexo Senior Vice President Service Operations Nordics, ja ne luovutti Intertek Certification Nordicsin toimitusjohtaja Thomas Andersson Sodexon Pohjoismaiden pääkonttorilla Ruotsin Solnassa 3.9.2018.

- Olen ylpeä Pohjoismaisista sertifikaateista ja siitä työstä, jota olemme yhdessä Sodexolla tehneet. Olemme yhtenäistäneet toimintatapojamme kaikissa Pohjoismaissa ja sertifikaattien myöntäminen todistaa, että olemme menossa oikeaan suuntaan. Meidän on entistä helpompi toteuttaa asiakkaidemme toiveet sekä jatkaa kunnianhimoista työtämme yhteiskuntavastuun parissa Better Tomorrow 2025 -suunnitelmamme mukaisesti. Serfitiointiprosessi tarjosi johdollemme myös arvokasta objektiivista tietoa ja analyysia siitä, miten voimme edelleen parantaa toimintaamme jatkossa, Mellin toteaa.

- Olemme ylpeitä ja iloisia, että olemme saaneet olla osa Sodexon Pohjoismaista sertifiointiprosessia. Sertifioimalla pohjoismaiset toiminnon yhden sertifikaatin alle Sodexo luo ainutlaatuiset mahdollisuudet synergioille ja yhteiselle kehittämiselle alueella, sanoo Intertek Certification Nordicsin toimitusjohtaja Thomas Andersson.

Sertifikaattien vastaanottotilaisuus

Kuvassa vasemmalta:
Per Liljedahl, QHSE Director Sodexo Nordics, Carin Eriksson, Quality Coordinator Sodexo Sweden, Peter Mellin, Sodexo Senior Vice President Service Operations Nordics, Thomas Andersson, VD Intertek Certification Nordics, Mats Pallin, Lead Auditor, Intertek Business Assurance, Eva Kristensson, Head of Brand & Communications Nordics, Per-Olof Ehinger, Key Account Manager Intertek Business Assurance

Yhteystiedot

Mira Perander, brändi- ja viestintäpäällikkö, Sodexo Suomi

+358 (0)50 560 3327
mira.perander@sodexo.com

Sodexo

Sodexo on maailman johtava elämänlaatua parantavien palvelujen tuottaja. Nämä palvelut kohentavat asiakkaidemme tehokkuutta niin yksilön kuin organisaationkin tasolla. Sodexo toimii 80 maassa ja palvelee päivittäin yli 100 miljoonaa asiakasta tarjoamalla ainutlaatuisen yhdistelmän asiakkaan tiloissa toteutettavia palveluja, etuus- ja palkitsemispalveluja sekä henkilökohtaisia ja kotipalveluja.

Sodexon palveluvalikoimassa on yli 100 erilaista palvelua. Niiden sekä 50 vuoden kokemuksemme ansiosta voimme tarjota asiakkaillemme kokonaisvaltaisia palveluratkaisuja, jotka kattavat muun muassa vastaanotto-, turva-, huolto- ja siivouspalvelut, ravintolapalvelut, -tilat ja -laitteistonhoidon, lounaskortti-, lahjakortti- ja liikennekorttipalvelut työntekijöille sekä kotiavustus- ja aulapalvelut.

Sodexon menestys ja liiketoiminta perustuvat yhtiön itsenäisyyteen, kestävään liiketoimintamalliin ja kykyyn jatkuvasti kehittää henkilöstöään ja huolehtia yhtiön 427 000 työntekijän sitouttamisesta kautta maailman.

Sodexo on Sodexo CAC 40 ja DJSI-indeksin jäsen.

Tunnuslukuja (31.8. 2017)

Sodexo-konserni

20,7 miljardin euron liikevaihto
427 000 työntekijää
19. suurin työnantaja maailmassa
80 toimintamaata
Palvelee 100 miljoonaa ihmistä päivittäin
Pörssiarvo 17 miljardia euroa (10.1.2018)

Sodexo Pohjoismaissa

800 miljoonan euron liikevaihto
11 000 työntekijää

www.sodexo.fi